با سلام خدمت همکاران گرامی

ایمیلمو پست گذاشتم.

marykh84@yahoo.com

 

کاربرد خاک در درمان بیماریها

خاک خوب و کمی نمناک:

این نوع خاک جهت درمانهای زیر مفید است:

-         درمان انواع دردهای استخوانی، ماهیچه ای و یا دردهای مزمن و حتی خفیف

-         درمان تسکین انواع دردها و آرامش بخشیدن

-         درمان ورم های بدن

-         سلامتی، طول عمر و حتی زیبایی

-          بهبود انواع بیماریهای پوستی

 

درمان انواع دردهای استخوانی ، ماهیچه ای و یا دردهای مزمن
 و حتی خفیف

طریقه استفاده:

مقداری از خاک سطح زیرین باغچه را با مقدار کمی آب مخلوط نموده و بر روی محل درد بمالید. پس از 10 دقیقه محل را بشوئید. این روش را با توجه به دستور ذیل روزانه تکرار نمایید:

جهت تسکین دردهای خفیف و ماهیچه ای: 2 بار در روز

جهت تسکین دردهای مزمن و شدید استخوانی: 3 الی 4 بار در روز

 

درمان تسکین انواع دردها و آرامش بخشیدن

طریقه استفاده:

جهت تسکین درد: مقداری از خاک نمناک سطح زیرین زمین را الک نموده و سپس آنها را با مقداری ماست و یا شیر مخلوط نموده تا به صورت خمیر (شل) در آید. سپس آنها را بر روی محل درد بمالید. پس از گذشت پانزده دقیقه محل را بشویید. این روش را روزی دوبار قبل از خواب شبانه و پس از بیدار شدن از خواب در صبح تکرار کنید.

جهت آرامش یافتن: مدتی بر روی خاک نمناک دراز بکشید تا انرژی های آرام بخش آن جذب مدارات اطراف بدن شما گردد.

 

به طور کلی خاک لایه بیرونی و یا همان پوسته زمین دارای اثرات مفید و مضر میباشد. امواج و انرژی های مداری سطوح مختلف زمین بر روی اجسام، گیاهان، حیوانات و انسان ها ممکن است اثرات مخرب و یا مفید داشته باشند که بستگی به شرایط خاص آنها دارد. برای مثال: افرادی که به بیماریهای ریوی ( همچون آسم و سرطان ریه) مبتلا هستند، نباید در تماس مستقیم با خاک قرار گیرند چرا که برای آنها مضر است.

         

درمان ورم های بدن

          طریقه استفاده:

مقداری از خاک زیرین سطح باغچه و یا زمین را با مقداری آب میوه مخلوط نموده تا بصورت خمیر در آید. سپس آن را برروی محل ورم قرار دهید و پس از گذشت پانزده دقیقه خمیر را برداشته و به مدت ده دقیقه بر روی زمین زیر نور خورشید دراز کشیده تا نور بر روی محل ورم بتابد. سپس محل را با آب بشوئید. این عمل را حتما" بین ساعات 12 الی 14 انجام دهید.

         

هنگامی که خاک در مناطق مرطوب و معتدل باشد و یا در اغلب ماسه های سواحل دریاها، دارای هاله ای می باشد. این هاله انرژی های بسیار عظیم و مثبتی را وارد بدن انسان ها می نماید که جهت سلامتی، طول عمر و حتی زیبایی آنها مفید است.

توصیه می شود: خاک و یا ماسه های کنار دریا را بر روی بدن خویش بمالید و مدتی بگذارید به همان حالت باشد تا امواج آنها شما را در برابر ابتلاء به بیماریهای مختلف محافظت نمایند. این روش جهت بهبود انواع بیماریهای پوستی نیز مفید است.

این هاله اغلب به رنگ های سرد مانند: سبز،آبی،بنفش و مشتقات این رنگ ها می باشد. همچنین این هاله در کنار دریا فیروزه ای بوده که یکی از رنگ های فوق العاده شفابخش است.

 

Copyright

وضعیت کنونی محیط زیست

پوشش جنگلی زمینی چین

در سالهای اخیر چین در زمینه حفاظت از جنگل و حنگلکاری به دست آوردهای شایانی دست یافته است . داده های سال 2002نشان می دهد که مساحت جنگل محافظه در چین از 46میلیون هکتار تجاوز کرده ، جنگل های مصنوعی چین از لحاظ سرعت افزایش یافته و میزان کل آن در مقام اول جهان قرار دارد . در چند سال اخیر مساحت فضای سبز سریعا افزایش یافته و پوشش جنگلی از 14درصد در سال 1998به 16ممیز55درصد در سال 2002، مساحت کل جنگل به 158 میلیون هکتار رسیده است . طبق برنامه درازمدت توسعه پایدار و ایجاد کشور سبز ، چین تلاش خواهد کرد که پوشش جنگلی را در سال 2010به بیش از 20درصد برساند .

 بیابانی شدن

 چین از جمله کشورهایی است که بطور جدی با چالش بیابانی شدن مواجه است . گرچه چین در سالهای اخیر دربرخی ای مناطق در زمینه مهار بیابان و سازخت محیط زیست به موفقیت های شایانی نایل آمده است ، اما گرایش وخامت کل اوضاع بطور موثر مهار نشده است . مساحت زمین های بیابانی شده دایما در حال افزایش است . نتیجه دومین دور بازرسی زمین های بیابانی چین در سال 1999 نشان می دهد که مساحت زمین های بیابانی از یک میلیون و 740هزار کیلومتر مربع تجاوز کرده و 20درصد زمین های کل کشور را شامل شده و همچنین باسرعت 3400کیلومتر مربع در سال در حال افزایش است . اکنون 170میلیون چینی در زمینه تولید و زندگی با خطر ناشی از بیابانی شدن روبرو هستند ،خسارات اقتصادی مستقیم ناشی از آن در سال به بیش از 54میلیارد یوان رسیده است .

 هدر رفتن منابع آب و فرسایش خاک

 هدر رفتن منابع آب و فرسایش خاک یکی از بلایای زمین شناسی عمومی و مساله محیط زیست چین است . خاصه این مساله در منطقه فلات خاک رس جدیتر و خطرناک تر ازمناطق دیگر است . در برخی از مناطق این روند مهار شده ، از لحاظ کلی تغییراتی حاصل گردیده ، اما این روند با تخریب آن برابر نیست . در حال حاضر حدود یک سوم مزارع چین با تهدیدهای ناشی از این مساله مواجه است . میزان کل فرسایش خاک در سال به بیش از 5میلیارد تن می رسد که متعادل فرسایش خاک روی زمین به ارتفاع یک سانتیمتر در تمامی مزارع کشور می باشد . ماده مغذی در خاک فرسایش شده متعادل 40میلیون تن کود شیمیایی استانداردی برابر میزان ازت، فسفر و پتاس تمامی کودهای تولید چین دریک سال است . علت عمده هدر رفت منابع آب و خاک شیوه غیر منطقی کشت و زرع و تخریب گیاهان روی زمین است . زمین های مزروعی شیب دار نواحی کوهستانی چین حدود 27میلیون هکتار است و سه چهارم آن تا اندازه های مختلف با این چالش مواجه است .

 تالاب

 مساحت تالاب چین به حدود 66میلیون هکتار رسیده و 10درصد مجموع آن در جهان یعنی مقام اول آسیا و مقام چهارم جهان را در اشغال دارد. به دنبال ارتقای شناخت چین درخصوص اهمیت اراضی مرطوب ، پس از دهه 90قرن بیستم این کشور در زمینه حفاظت و استفاده از این اراضی تدابیری اتخاذ کرده است که در نتیجه تا اندازه ای فشار های ناشی از رشد جمعیت و اقتصاد، وابستگی تولید و زندگی انسان به منابع تالاب و درجه توسعه آن ارتقا یافته واین امر مستقیما منجر به تخریب عمومی این اراضی و چندگونگی موجودات شده است . در 40 سال گذشته حدود 50درصد لخنزارهای ساحلی ، 13درصد دریاچه ها ، 78درصد اراضی باتلاقی طبیعی دشت "سه رود" استان " خه لون جیانگ " از بین رفته و 24نوع گیاه و 50نوع ماهی دریاچه " هونگ هو" نابود شده است . تخریب منابع تالاب تهدید جدی برای رشد اقتصادی و محیط زیست اهالی محلی است و لذا حفاظت از تالاب و چندگونگی موجودات مورد توجه ویژه دولت و مردم چین قرار گرفته است .